Saturday 4 January 2014

TIPS breastfeeding



Berikut antara TIPS yang umie dapat dari pengedar shaklee yang umie beli SET BREASTFEEDING dulu. TIPS ni umie amalkan sampai sekarang.

Sebab UMIE pun ibu menyusu jugak.

1) Pastikan minum air kosong 3 liter sehari.
Sukat air kosong dalam botol air besar. Umie ada 3 botol 1 liter kat ofis. Umie pastikan setiap ari sebelum balik umie akan habiskan air ni.


2) Jangan minum ais atau air sejuk dari peti ais - punca susu drop bagi sesetengah orang.

3) Jangan ambil kafein - kopi, teh, chocolate. Juga punca susu drop bagi sesetengah orang.

4) Pastikan anda cukup tidur. Seeloknya 8 jam sehari atau MINIMA 6 JAM SEHARI.

5) Bagi ibu2 yang bekerja. Pastikan anda pam susu setiap 3 jam. Semakin kerap anda mengepam, semakin banyak susu yang akan terhasil. Konsep supply vs demand.

6) Makan suplemen dengan konsisten dan MESTI IKUT JADUAL. Jangan mengelat :).

7) Jika susu drop, buat POWER PUMPING. Memang ada kalanya, susu jadi drop atau kurang dari biasa. Macam2 faktor, kadang2 ibu demam, letih, tak cukup tidur, stress - punca susu drop.

Mungkin ada yang bertanya, saya dah buat semua yang di atas tapi susu saya tetap sikit. Bagaimana yer?

Itulah masalah sama yang umie hadapi setahun yang lepas semasa Damia berumur 2 bulan. Yang menyebabkan Umie mencari Set Breastfeeding 3M Shaklee.

Umie dulu cetek ilmu tentang penyusuan ini. Sehinggalah umie tekad nak esklusif menyusukan Damia sehingga 2 tahun. Umie tanya anak jiran umie, macammana dia boleh menyimpan stok susu sebanyak itu. Dia pun kenalkan umie dengan SHAKLEE. 

Umie waktu tu memang terdesak sangat nak beli SHAKLEE, memang dah tekad sangat.. Umie masa tu otw balik dari Hulu Langat nak ke umah di NILAI. Hubby ajak plak gi NILAI 3. 

Apa lagi dengan zaman yang canggih ini... kita google lah cari wakil2 SHAKLEE yang terdekat. Mula2 umie call, wakil SHAKLEE ini balik kampung, so tak de rezekilah... Umie x putus asa umie google lagi.  Last2 dapat wakil SHAKLEE dekat ngan umah dan ada stok... Umie pun singgah umah dia ambik set yang berkenaan. Bagus wakil SHAKLEE ini.. .bukan saje share cara pengambilan... tapi tips2 kat atas.

 
Dan umie pun cuba mula2 trial set + ESP, lepas tu umie ambil full Set Breastfeeding 3M Shaklee. Alhamdulillah, berhasil. Susu umie banyak dan sampai sekarang Damia menyusu.

Sekarang Damia dah 1 tahun 3 bulan so dah 13 bulan menyusu dengan susu ibu perisa Shaklee petikan dari kata2 wakil shaklee umie. hihihihi  :)

Ni lah dia Set Breastfeeding 3M Shaklee yang jadi dicari umie waktu itu.. Pembuka segala yang umie buat sekarang. Alhamdullilah pada yang ESA atas kurniaan-Nya.


Set 3M Shaklee SEDANG SALE @ MURAH sekarang ni tau,

Bagi yang ingin mendapatkannya,

Hubungi saya,

Rizaila Ab. Karim
SID : 907224
SMS/Whatsapp : 019-2709769
E-mail : doonline2011@gmail.com

* COD bagi Maskargo, KLIA, LCCT, Cempaka, Semarak, Salak Tinggi, Nilai dan kawasan sekitar

No comments:

Post a Comment