Tuesday 29 April 2014

TANDEM NURSING & PUMPING

TandemNursing



Soalan: Apa itu Tandem Nursing?

Tandem Nursing ialah apabila dua adik-beradik umur yang berbeza menyusukan bersama-sama. Ataupun sebelah kita susukan bayi sebelah lagi kita pam. Ia biasanya terjadi kerana bayi yang lebih tua terlalu muda untuk di berhentikan penyusuan , dan penyusuan berterusan sepanjang kehamilan. Sebenarya adalah boleh untuk kita hentikan sementara penyusuan ini masa kehamilan tapi kita mulakan sekali lagi selepas bayi baru dilahirkan.

Soalan: Bagaimana susah Tandem Nursing?

Semua anak-anak saya telah berkongsi susu dengan adik-beradik , dan saya mempunyai 5 anak-anak, paling muda 5 bulan. Ini bermakna saya telah menyusukan anak untuk 7.5 tahun. Ia adalah satu cabaran, untuk menjayakannya ! Tetapi ia adalah sesuatu yang sangat memuaskan.

Penyusuan anak kecil adalah berbeza daripada menyusukan bayi yang baru lahir , tetapi yang sebenarnya berita baik apabila bayi yang baru lahir!

Soalan : Apakah Tandem Nursing lebih mencabar daripada menyusukan bayi yang kecil dan mempunyai anak kecil yang sudah bercerai susu ?

Dalam beberapa cara, ya, dan dalam beberapa cara , tidak. Ya, kerana anda perlu mengimbangi dua bayi lapar dengan keperluan penyusuan mereka sendiri dan gaya, dan dengan ini anda akan betul-betul membuat lebih banyak susu ... Tetapi tidak, kerana Tandem Nursing bermakna naptimes tenang bersama-sama di atas katil yang besar ( Keamanan di bumi !) Plus, Tandem Nursing bermakna BENGKAK SUSU adalah kURANG . Selepas kelahiran dan bagi 3-4 bulan pertama , payudara boleh benar-benar berat dengan susu, dan bayi yang lebih tua boleh melembutkan dan menyediakan puting untuk bayi yang lapar yang selama ini tidak dapat menyusu.

Soalan: Apakah cabaranTandem Nursing terbesar anda?

Ya , saya bimbang adakah anak bongsu saya akan mendapatkan susu yang cukup . Saya ceraikan susu anak pertama saya sebahagiannya kerana bimbang apabila anak kedua dilahirkan adalah kira-kira 8 bulan. (dan saya nampaknya mengandung serta-merta, hasilnya ) Walau bagaimanapun, saya biasanya berasa kurang overextended daripada yang saya lakukan jika saya tidak buat TANDEM NURSING .

Soalan: Adakah Tandem Nursing membuat anda rasa " disedut kering? "

Dengan atau tanpa bayi yang baru, kanak-kanak kecil boleh membuat Mama berasa begitu. Jadi saya tidak akan mengatakan bahawa Tandem Nursing untuk disalahkan. Penyusuan anak kecil adalah satu pengalaman yang berbeza daripada menyusukan bayi yang kecil. Anda perlu mengimbangi keperluan, kehendak , dan kehendak bayi daripada ibu. Adalah penting untuk menjayakan hubungan seiring susu ibu, ibu merasakan bahawa dia boleh meletakkan had tertentu ke atas hubungan dengan anak kecil jika dia perlu . Walau bagaimanapun, jika anda boleh berbuat demikian , ia adalah satu pengalaman yang indah dan memuaskan .

Difailkan di bawah Soalan Lazim oleh Jessica

No comments:

Post a Comment