Tuesday 11 February 2014

RESEPI BANCUHAN ESP SHAKLEE

Bagi mereka yg baru2 nak mencuba ESP, ramai tertanya2 pada umie, takde alternatif lain kah nak bancuh ESP ni? sebab kalau dibancuh setiap hari, boring aje..ade yg terlalu gemar sampai tak kisah, sampai meratah2 makan serbuk ESP tu sendiri! wah, saya kagum!


Tips Pengambilan ESP

Tapi ingat ya, maksimum pengambilan ESP hanya 3sudu besar sehari, supaya buah pinggang kita tidak terlalu dibebankan untuk memproses protein yang juga kita ambil dari menu seharian :) dan juga ESP ni tak boleh dibancuh dengan air panas mendidih, nanti protein ni rosak, sayanglah minum protein yang dah denature :(

Resepi ESP

Saya akan kongsikan dengan pembaca resepi2 kegemaran saya dengan ESP bila di minum di rumah :)
1. ESP + Milo + Mealshake (boleh juga tanpa mealshake)
  • 1 sudu ESP
  • 2 sudu milo
  • 1 sudu mealshake
  • Goncangkan dalam shaker, boleh diminum suam, lagi best letak ketul ais! yummy!
Inilah breakfast saya mahupun sebelum tidur, ataupun air wajib untuk sahur saya bila berpuasa
 2. ESP + Mealshake + Performance Drink

  • 1 sudu besar ESP
  • 1 sudu besar mealshake
  • 1 sudu besar/kecil performance drink
  • Shake kan semua, boleh tambahkan buah-buahan kegemeran dipotong dalam bentuk cube dan tambahkan ketul ais..menyelerakan!
Hidangan ni saya campurkan bersama potongan kiwi..minum sejuk2 memang menyegarkan!
3. ESP + TWISTER OREN
  • 3/4 gelas twister Oren
  • 1 sudu besar ESP
  • 1/4 gelas air kosong
  • Shake dalam shaker, simpan peti ais, minum sejuk2.. INI memang confirm minuman kegemaran ramai!! sebab rasanya sangat sedap..minum dengan oren sunquick pun sedap :)

Minuman yang sangat best waktu hari panas :)

4. ESP + Fresh Milk (inipun best!)
5. ESP + Fresh Milk + kurma (kurma tu rendamkan dulu dan boleh potong saja kecil2 mahupun blend)
6. ESP + Ribena (ini juga kesukaan saya!)
7. ESP + Nesvita 3 in 1
8. ESP + Susu Anmum
9. ESP + campuran buah-buahan dan blend (boleh pilih buah kegemaran anda)
10. ESP + Horlicks
11. ESP + sirap bandung
12. ESP + coklat koko + oat
13. ESP + fresh milk + 1 sudu madu + 1 sudu oat
14. ESP + Milo/coklat/ + susu HL
15. ESP + kurma + oat + susu tepung + madu + air
16. ESP + kurma + kismis + badam + fresh milk (boleh buat milk booster juga ni)
17. ESP + kurma + nestum + mealshake + susu tepung
18. ESP + kurma + badam + avocado (sangat sedap minum sejukkkk)
19. ESP + Nestle Bliss (minum sejuk2)
20. ESP + Air suam (ini resepi saya nak cepat dan tiada langsung tambahan gula = SIHAT :) )

Wah, ada 20 resepi cara bancuhan ESP, boleh dipelbagaikan lagi dengan bermacam2 cara, ikut kreativiti anda sendiri. Boleh print dan letak di dapur sebagai panduan anda setiap hari bila datang mood nakkan kelainan bila minum ESP ni!

Kenapa saya sangat suka ESP?
Sebab ia mengenyangkan perut saya! dan saya jugak ada gastrik, bila minum ESP ni dia membuatkan perut saya jarang berangin dan boleh tahan lapar. kerana ESP menyediakan pelindung kepada asid hidroklorik dalam perut dan mengelakkan dari rasa pedih ulu hati, terutamanya semasa mengandung ini :)

Selamat mencuba!

Untuk pesanan Set Berpantang Lengkap Shaklee,


Hubungi Umie,

Rizaila Ab. Karim
SID : 907224
SMS/Whatsapp : 019-2709769
E-mail : doonline2011@gmail.com
www.umie-mia.blogspot.com

* COD bagi Maskargo, KLIA, Semarak, Cempaka, Salak Tinggi, Nilai dan kawasan sekitar. 

No comments:

Post a Comment